Debriefing/inspiratie

wat fascineert je, wat is je eerste indruk, welke vragen komen op, is het kader duidelijk en de grenzen, wat inspireert je, enzovoorts?

Gaaf, we mogen een interactieve installatie bouwen! Interactief is leuk, toch? Het lijkt me heel moeilijk, maar wel heel leuk. Goede uitdaging dus. En dat is ook meteen mijn eerste indruk ervan. Je kunt alle kanten op, grote interactie/interactie in mindere mate. Een fantastisch interactief bos of een holle bolle Gijs.

Het kader van de opdracht maakt het, volgens mij alleen maar leuker. Een theaterfestival zit namelijk al vol met creativiteit en ik denk dat er daardoor ook meer dan genoeg animo/nieuwsgierigheid onder de mensen is, waardoor je makkelijk de interactie aan kan gaan. Daarnaast zit er ook een duidelijk doel achter, namelijk het verzamelen van bekertjes voor een ‘goed doel’. Nu zet ik dat tussen haakjes omdat het voor jonge theater talenten is, geloof ik. Daarnaast moest de beleving ongeveer 1m3 worden, maar dat kon makkelijk opgerekt worden (aldus, zo heb ik het begrepen). Duidelijk kader, maar wel een groot kader. Genoeg om hier een eigen draai aan te geven.

Leuk vind ik ook vooral andere interactieve installaties en daar heb ik dus al flink naar zitten zoeken:

Standaard

Geef een reactie

