Debriefing

Ben van den Bosch

2041579

Project Natural Interaction

Persoonlijke Debriefing

 

Het bouwen van een interactieve installatie is heel anders dan wat we bij CMD gewend zijn, maar dat neemt niet weg dat het een erg interessante en leuke opdracht is. Het creëren van een interactie is altijd een leuke uitdaging en de manier waarop we dit blok te werk gaan versterkt dit alleen maar. Mijn eerste indruk was vrij pessimistisch aangezien ik maar weinig ervaring heb met techniek. Maar nadat we het als groep erover gehad hadden en inspiratie gezocht hadden werd mijn indruk steeds optimistischer. Tijdens het zoeken naar inspiratie ben ik veel tegen gekomen wat mij enorm fascineerde. Ik vind installaties die door middel van interactie geluid en licht besturen erg interessant en lijkt me echt geweldig om zoiets te kunnen maken. Geluid en licht zijn elementen die naar mijn mening interessant zijn voor iedereen. Het zijn elementen die dagelijks terugkomen, maar in een vorm waar je er niet altijd controle over hebt. Om deze elementen volledig controleerbaar te maken lijkt mij erg leuk. Wat ik jammer vond is het feit dat je de bekers moet gebruiken als onderwerp. Dit beperkt naar mijn mening wel degelijk de creativiteit. De grens die genoemd werd had betrekking tot de omvang van de installatie, het is de bedoeling dat deze 1 bij 1 wordt. Ik kan me niet voorstellen dat een installatie van 2 bij 2 afgekeurd wordt en dit proefde ik ook wel in de presentatie van Eke tijdens de kick-off. We hebben van een aantal docenten verschillende inspiratieplatformen gekregen waar we inspiratie uit zouden kunnen halen. Veel projecten met beeld, geluid en licht inspireren me en ik hoop dat we hier aspecten van kunnen gebruiken.  Projecten waarbij kunst gemaakt wordt door middel van verf en geluid vindt ik erg interessant en maken deel uit van mijn inspiratiebron.

 

Vragen die bij me opkomen:

 

–          Moet de installatie passen in de ‘huisstijl’ van de opdrachtgever?

–          Moet de installatie ook geschikt zijn voor andere festivals?

Standaard

Geef een reactie

