Eerste brainstorm

Follow the good guy!

Er is een open prullenbak geplaatst waar op staat dat bekertjes in geworpen mogen worden. Een soort prullenbak voor bekertjes voor “het goede doel”. Aan de rand van deze prullenbak zit een camera die ziet of er een bekertje in gegooid wordt en dan ook meteen kan registreren wie dat heeft gedaan.
Op het moment dat er een bekertje ingegooid wordt, wordt de persoon vastgelegd en stijgt er een film helikoptertje op. Een soort klein vlieg apparaat met 8 uitstaande stangen met propellers eraan. In deze helikopter zit een filmcamera die direct verbonden is met een groot beeldscherm op het plein.
De helikopter kan dan de persoon helemaal automatisch volgen via sensoren en kan zo dat beeld projecteren op het grote scherm. Op dit grote scherm kan iedereen dan degene zien die het bekertje heeft weggeworpen in de “goede doelen” prullenbak. Naast dat je de persoon kan zien, wordt deze persoon op het beeldscherm helemaal de hemel in geprezen. Door middel van geluid en beeldende toevoegingen wordt deze persoon speciaal, dit omdat deze de jonge ontwikkelaars wilt steunen. Hij/zij wordt dan bedankt etc. (Kan heel uitvoerig aangepakt worden)
Deze actie kan niet voortdurend uitgevoerd wordt omdat de camera maar 1 iemand kan volgen, dus dan zal de actie bijvoorbeeld uitgevoerd kunnen worden bij ieder 100e bekertje dat erin wordt gegooid, dit natuurlijk allen tellende door de camera in de “goede doelen” prullenbak.

Schietgame

Er is een soort “Kermis-opstelling” zoals die wel bekend is als de “Kamelenrace”. Je hebt een soort lange baan voor je waar je een balletje kunt gooien en op het einde van deze baan zijn gaten waardoor je punten kunt scoren. Hoe moeilijker hoe meer punten.Bij deze opstelling is er een soort gelijk idee van hoe het moet gaan functioneren. Je hebt de mogelijkheid om je bekertje in een houder te zetten die het bekertje af kan schieten. Dit schiet dan in de richting van een puntenbord als jij op de knop duwt van “schieten”.
Er kan dan een punten systeem komen dat als je in de roos schiet, je direct een muntje krijgt om een nieuwe consumptie te halen. Dat als je in de 2e ring je in eerste instantie niets krijgt, maar vuur je nog een bekertje af en je schiet dan weer in de 2e ring, je dan ook een muntje krijgt.
Een soort puntensysteem dat je bij iedere 10 punten een muntje krijgt, de roos is dan 10 punten, de ring erbuiten 5, de ring daarbuiten 3, en als laatste ring 1.Dit bevorderd de drang naar het doneren van de bekertjes omdat ze dan weer een nieuwe consumptie kunnen winnen. Het gratis krijgen van iets, dat is waar de Nederlanders op gieren.

Donate2Play

Een kleinschalige turn-based game omtoveren tot een gigantisch grote versie ervan. Neem bijvoorbeeld schaken. Het bordspel schaken wordt in gigantische grote versie gemaakt en op straat gezet. De mensen kunnen dit dan tegen elkaar gaan spelen met inleg van een bekertje. Iedere keer als je een zet wilt zetten, zul je een bekertje in de “automaat” moeten doen.
Hiervoor moet dan een game verzonnen worden die er leuk uitziet en ook leuk blijft om te spelen. Dit zal dan 2 dingen bevorderen, allereerst dat grotere groepen veel gaan drinken om zo het spel helemaal uit te kunnen spelen en dat er ontzettend enthousiast bekertjes verzameld kunnen worden.

MakeTheBeat

Er is een soort podium met allemaal verschillende gaten erin. Gaten die verschillende kleuren ringen kunnen aangeven. Ringen die dan bestaan uit neonlampen en sensoren die merken of er iets doorheen komt.
Allereerst zullen de neon-lampen uit staan, en zullen deze oplichten als er iets doorheen wordt gegooid.
De bedoeling van deze installatie is dat mensen hun bekertjes in verschillende gaten achter elkaar kunnen gooien en zo een beat kunnen maken. Bij ieder gat hoort dan een sample, een sample van een paar seconde, en als je dan verschillende samples achter elkaar zou activeren, dan zou er een soort liedje kunnen komen.
In het begin kun je de installatie een “voorbeeld beat” laten maken. Een voorgeprogrammeerd liedje dat afspeelt door de verschillende gaten achter elkaar te activeren en ook op te laten lichten, dit zodat de gebruiker kan weten in welke volgorde hij moet gooien om die specifieke beat te krijgen.
Uiteindelijk kan de gebruiker ook de mogelijkheid krijgen om z’n eigen gemaakte “nummer” op te nemen en op te slaan om vervolgens naar zichzelf te sturen.

Standaard

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s